Google, yerel işletmeler için belki de en önemli ürünü olan Google Haritalar’da, Area Busyness başta olmak üzere dört yeni özellik geliştirdi. Yerel alışveriş deneyimini iyileştirmek için ve yerel işletmelerin kendini geliştirmeleri için bu güncellemeleri dikkatle takip ediyoruz. Bu dört özellik, yerel işletmeler için daha fazla müşteri ve daha fazla satış anlamına geliyor.
Area Busyness
Bu özellik, belirli bir alan ya da işletmenin ne kadar yoğun olduğunu gösteriyor. Müşteri olarak, ziyaret etmek istediğiniz işletmenin günün hangi saatlerinde daha yoğun olduğunu görebileceğiniz anlamına geliyor. Pandeminin son dönemlerini yaşıyor olsak da kalabalıklardan kaçınmaya devam ediyoruz. Müşteri olarak, zorunlu olmadıkça işletmelerin daha az yoğun oldukları zaman aralıklarını tercih edebiliriz.
Google Haritalar, bölge ya da işletmenin ne kadar yoğun olduğunu ve gün boyunca hangi durumda olacağını ortalama olarak size bildirecektir.
Örnek olarak İstanbul Maltepe’de bulunan Hiltown Alışveriş Merkezi‘nin yoğunluk durumunu görebilirsiniz
Dizin Sekmesi
Google Haritalar, insanların kitleler halinde bulundukları Havaalanları, Alışveriş Merkezleri, Toplu Taşıma istasyonları gibi konumlarda dizin sekmesini küresel olarak genişletme kararı aldı.
Dizin sekmesi, işletmelerin yada toplu kullanım alanlarının tam konumlarını bulmanıza yardımcı olur. Örneğin büyük bir alışveriş merkezinde iseniz, dizin sekmesinde tüm işletmeleri görebilirsiniz. Açılış-Kapanış saatlerini, puanlarını ve işletmenin hangi katta olduğunu dahi gösterir.
Yine Hiltown Alışveriş Merkezi’ne ait Google Benim İşletmem sayfasının örneğini görüntüleyebilirsiniz.
Market Alışverişi
Google Haritalar, ABD’de pilot denemelerini yaptığı market alışverişi özelliğini denemeye devam ediyor. ABD genelinde, 30’dan fazla eyalette yaklaşık 2000 mağaza konumunda uygulanan bu özellik ülkemizde de muhakkak kullanılacaktır. Bir marketten alışveriş yaptıktan sonra siparişin durumunu takip edebileceksiniz. Siparişinizin elinize tahmini varış zamanını da görüntüleyebileceksiniz.
Restoranlar için Daha Fazla Bilgi
Google Haritalar, yerel restoranların sayfalarında daha fazla bilgi göstermeye başladı. Bu bilgilerin hepsi, müşteriler tarafından derlenen düşüncelerden oluşuyor. Müşteriler yorum bıraktıklarında; restoranın fiyat aralığını, açık ve kapalı alan bilgisini, teslimat seçeneklerini ayrıntılı olarak inceleyebiliyor.
Müşteri inceleme sonuçlarına bağlı olarak sağlanan bu bilgiler, restoranın ana sayfasında da gösteriliyor.
Hem işletmeler, hem de kullanıcılar için hayatı kolaylaştırmaya devam eden Google ürünleri hakkında danışmanlık almak için bize ulaşabilirsiniz.
Bir cevap yazın